دوربین مداربسته

ساخت وبلاگ
مودم چیست؟
این روزها به نظر می رسد که اینترنت همیشه و همه جا هست و دنیای بدون اینترنت برای ما بی معنی است. بدون اینترنت قادر به انجام بسیاری از کارهای روزمره مان نیستیم و یا بسیار وقت گیر تر و هزینه بر تر خواهند شد. لزوم داشتن اینترنت بر هیچکس پوشیده نیست مودم و همه ما می دانیم که زندگی امروزه بشر بدون اینترنت فلج خواهد شد. اتصال به اینترنت نیز روز به روز راحت تر، سریع تر و بدون دردسر تر شده است.
 
حتما برای شما هم صدای جیر جیر اتصال به اینترنت در قدیم، یک نوستالژی بزرگ است. دردسر ها و سرعت کم آن به کنار، پرداخت هزینه اینترنت نیز از دغدغه های بزرگ آن زمان بود. حالا دیگر از آن دوران نه چندان دور عبور کردیم و نسل جدید اینترنت پیش روی ماست. همه شما با مودم ها اشنایی دارید و اینترنت ADSL برای شما چیز غریبی نیست. مودم تی پی لینک آرچر وی ار۴۰۰ اما شاید بخواهید با اینترنتی که هرروزه با آن سروکار دارید، بیشتر آشنا شوید و از جزئیات مودم ها اطلاع یابید. پس با این هدف به سراغ ادامه این مقاله بروید.
 
برای آنکه بتوانید به اینترنت متصل شوید به دستگاه مودم و روتر احتیاج دارید. اگر این دو دستگاه را به خوبی بشناسید می توانید بدون آنکه زمان زیادی را پشت خط منتظر کارشناسان و پشتیبانی باشید مشکلات خود را در زمینه شبکه تشخیص دهید و تا حد زیادی برطرف کنید. در ادامه همه نقش هرکدام را توضیح خواهیم داد و شما با عملکرد آنها بیشتر آشنا خواهید شد.
مودم
برای آنکه بتوانید به شبکه جهانی وب متصل شوید باید مودم داشته باشید. مودم های قدیمی دستگاه های خارجی بزرگ و سنگین بودند که به اتصال به خط تلفن نیاز داشتند. در زمانی که اینترنت در ابتدای رشد خود بود مودم ها به دو صورت کارت های داخلی برای کامپیوترهای دسکتاپ و آداپتورهای USB برای لپ تاپ ها وجود داشتند. وقتی اینترنت کابلی پهباد که سرعت های بالاتر از ۵۶ کیلو بیت در ثانیه را دارا بود به روی کار آمد سبب شد که مودم های خارجی که امروزه هم از آنها استفاده می شود به روی کار بیایند. دستگاه قیمت مودم امروزه همراه با سرویس اینترنت توسط ارائه دهنده های سرویس اینترنت به کاربر عرضه می شوند. ولی مودم ها در انواع و اقسام مختلف به صورت جداگانه نیز در بازار پیدا می‌شوند. در هر صورت برای آنکه بتوانید به اینترنت متصل شوید باید یک مودم داشته باشید.
 
پیشنهاد مطالعه: انجام تنظیمات مودم برای تمامی مودم ها
 
چگونگی کارکرد مودم
مودم از درگاهی برای متصل شدن به خط تلفن منزلتان برخوردار است. کابل تلفن منتهی به جعبه تقسیم می شود که در بخش بیرونی منزل نصب شده و این جعبه تقسیم توسط کابل دیگری به نزدیکترین پست شبکه مخابراتی وصل می شود. قیمت مودم تی پی لینک مدل آرچر vr600 با این حساب داده های اینترنتی از پست شبکه مخابراتی جعبه تقسیم منزل شما و نهایتاً به مودم ختم می شوند. بعد از آن بستگی به نوع مودم شما دارد که که خروجی به چه شکل باشد. برخی مدل ها از مودم هستند که یک پورت اترنت مربعی شکل دارند و در برخی دیگر حداقل ۴ عدد پورت اترنت دیده می شود.
مودمها قلب ب چند چراغ ال ای دی دارند که به کاربر کمک می کند خرید مودم تی پی لینک مدل آرچر وی آر ۴۰۰ که وضعیت اتصال را بررسی و کنترل کند. اغلب یکی از این چراغ ها نشان دهنده اتصال دستگاه مودم به برق است و دیگری که با DSL مشخص می شود نشان دهنده این است که سرویس اینترنت روی خط تلفن موجود است. چراغ دیگری که با نام Inteet مشخص است نشان دهنده متصل بودن دستگاه به شبکه جهانی وب می باشد. کاربر اگر وضعیت چراغها را بررسی کند می تواند عیب اتصال اینترنت خود را بفهمد. خرید مودم برای مثال اگر چراغ DSL خاموش بود یا چراغ Inteet روشن نبود یا به صورت منظم و مداوم چشمک بزند، می تواند نشان دهنده این باشد که ارائه دهنده سرویس اینترنت یا شبکه مخابراتی دچار اشکال شده است.
 
پورت هایی که در مودم تعبیه شده اند برای اتصال گجت های مختلف به اینترنت با استفاده از کابل می باشند. گجت ها می توانند شامل هر چیزی باشند مودم تی پی لینک آرچر vr600مثل کامپیوتر رومیزی تلویزیون هوشمند یا کنسول بازی. این پورت ها به این دلیل تعبیه شده اند که اگر کاربر بخواهد د از اتصال اینترنتی پرسرعت برخوردار باشد از این پورت ها استفاده کنند.
 
فرق روتر با مودم
در ابتدا نام روتر هم به میان آمد. هرجا سخن از اینترنت به میان می آید نام روتر را نیز میشنوید. زیرا برای آنکه سراسر خانه تان با کابل های اترنت سیم کشی نشده باشد باید روتر داشته باشید. روتر یک گجت مستقل است که از طریق کابل به پورت اترنت مودم وصل می شود و با هدایت اطلاعات شبکه و اینترنت به شکل بی سیم یا باسیم وظیفه خود را انجام می دهد. مودم سیمکارتی دی لینک dwr m961 روترها عمو من یک پورت اترنت اختصاصی که با رنگ متمایز مشخص شده است دارند. این پورت اختصاصی برای اتصال فیزیکی به مودم استفاده می شود. قیمت مودم علاوه بر آن روترها می توانند ۴ پورت اترنت دیگر هم هم داشته باشند که برای اتصال گجت ها با سیم در نظر گرفته شده است.
 
از طریقی که گفته شد روتر اطلاعات را از راه یک خط ارتباطی از مودم می گیرد و آن اطلاعات را به این چهار پورت اترنت و به صورت بی سیم بین گجت های مختلف تقسیم می نماید. طبق چیزی که دیده می شود و طبق تجربه هنوز هم اتصال با سیم سریعتر از اتصال بی سیم می باشد. بنابراین توصیه می شود این است که اگر مایلید که از تمام پهنای باند اتصال خود بهره ببرید از پورت اترنت استفاده کنید. اما در حقیقت این کار برای گوشی هوشمند امکان پذیر نیست و همچنین کابل کشی منزل کار زیبایی نیست.
 
توضیحات داده شده به این معنا نیست که با استفاده از پورت اترنت از سرعت ۸ مگابیت در ثانیه به سرعت یک گیگابیت در ثانیه برسید. هیچ اقدامی نیست که بتواند پهنای باندی را که سرویس ارائه دهنده اینترنت به شما می دهد افزایش دهد. اما با استفاده از پورت اترنت میتوان در شبکه داخلی خود فایل ها را بین کامپیوتر هایی که با کابل به روتر متصل است با سرعت زیادی در ثانیه رد و بدل کرد. قیمت مودم سیم کارتی دی اینک dwr m961 همچنین با در نظر گرفتن نوع روتر قابلیت های گوشی هوشمند هنگام نقل و انتقال بی سیم اطلاعات می توان به سرعت های بسیار بالایی دست یافت.
 
روترها تنوع زیادی از نظر اندازه و قیمت دارد. طریقه اتصال بی سیم روتر می تواند دو یا تعداد بیشتری آنتن خارجی داشته باشد. قیمت روتر بسته به تعداد آنتن می باشد و هر چه روتر از تعداد بیشتری آنتن برخوردار باشد قیمت بالاتر می‌ رود. خرید مودم تی پی لینک آرچر vr600آنتن های بیشتر تعبیه شده روی روتر می تواند سطح پوشش شبکه را افزایش دهد اما سرعت اتصال به آنتن های بیشتر مربوط نیست و سرعت اتصال شما به عوامل دیگری مثل فاصله از روتر و تکنولوژی به کار رفته برای اتصال وابسته است.
امروزه استاندارد رایجی که برای اتصال بی سیم وجود دارد استاندارد Wireless AC است. اولین نسخه اینستا ندارد برقراری سه جریان داده ورودی و سه جریان داده خروجی روی باند ۵ گیگاهرتز با سرعت ۴۳۳ مگابیت در ثانیه را امکان پذیر می کند و علاوه بر آن امکان سه جریان ورودی و سه جریان خروجی Wireless N با سرعت ۲۰۰ مگابیت در ثانیه روی باند ۲.۴ گیگاهرتز می دهد. خرید مودم سیم کارتی dwr m961 در آخرین آپدیت مشخصات استاندارد Wireless AC برای ایجاد پهنای باند بیشتر جریان چهارمی نیز اضافه شده است که این آپدیت با نام Wave-2 مشخص شده است. مشکلی که وجود دارد این است که گوشی هوشمند معمولاً تنها یک یا دو جریان ورودی و خروجی را ساپورت می کند و بنابراین نمی تواند از تمام ظرفیت این روتر ها استفاده کند.
دوربین مداربسته ...
ما را در سایت دوربین مداربسته دنبال می کنید

برچسب : مودم, نویسنده : زهرا ramalkedza بازدید : 82 تاريخ : شنبه 16 مهر 1401 ساعت: 17:05